Friday, November 16, 2012

TENTANG KAMI :) 5 RJP





Assalamualaikum readers  ;)  Sehat ? I hope you allss semua sehat-sehat . Lama aku tak kunjungi blog and lama tak update , naik berhabuk dah . Ouchhimmm * bersinn* berhabuk blog niee , hahaha :D HeyHey nak citee niee pasal KELAS AKU :) . Rupa-rupanya tak lama lagi aku dan lain-lain dah nak habis sekolah ,Ya Allah tak cayee nya aku , sekejup sangAt masa berlalu , hampir 5 tahun aku kat sekolah tuh , aku menimba ilmu , bersukan , aku berperang dengan budak-budak , bergadoh macam-macam aktiviti lah aku buat sepanjang aku bersekolah dekat sana . Then pada 5.11.2012 aku kene tempuhi satu peperangan yang menentu kan masa depan aku . So sekarang aku kene tempuhi peperiksaan besar iaitu SPM .


Sebelum SPM , Guru kelas aku Puan Fadzleena Ismail cakap kat aku , “ Mazliyana , kelas awak tak nak buat jamuan kee ? " Aku : Entah lah cikgu , nanti saya tanya budak-budak kelas , lepas kitaorg bincang semua , kita jadi buat jamuan PADA 1.11.2012 , sumpah meriah weyh .. Aku suka sangat , bg aku nielah kenangan manis kitaorg satu kelas . Aku harap kenangan nie aku tak kan lupa sampai bila-bila. Time jamuan tuh aku teringat apa yang kitaorg penah buat kat cikgu, kitaorg buat cikgu semua sakit hati , kita org ta buat sketch la , ta siap homework la , and apa- apa jeala,kadang-kadang cikgu pon naik benci dekat kelas kitaorg kan? *kitaorg jadi mcm nie sebab kita org satu geng semua 1 kelas ... Aku , Pija ,Mariam , Suraya , Amirah , Elissa , Wada and Natashah . Wowwww ! Bagi aku rasa mcm aneh jeaa bila kelas semua perempuan , tapi bila kita dah satu geng Nakal kita mengalahkan budak-budak laki kan , tapi kita bukan lah jahat sangat , kadang-kadang cikgu jea tak paham kita , nak-nak Miss Tay . haha cikgu kesayangan kauorg time 4 Rjp. Bila naik form 5 kene marah lagi , adat lah tuh , then masa aku dengan Tasha tengah makan koktel , aku sebagai KETUA TINGKATAN , cakap cm nie kat cikgu “kelas , cikgu marah-marahkita , tapi sebenarnya kan , cikgu sayang sangat kat kita , dia banyak berkorban apa saja untuk kita ,” Aku pandang muka cikgu dia senyum , kan betol apa aku ckp . cikgu sayang kat kitaorg , dia guru kelas kita org yang baik . Sometime kita org tak suka dia jd singa , haha , tapi dia baik , tanpa dia maybe kita org tak lpeas kot nak buat jamuan nie.


With Hafizah and Puan Fadzleena

Alhamdulillah akhirnya jamuan berjalan dengan lancar kan ? Aku suka sangat-sangat tengok kemeriahan
jamuan kelas kita , muka semua happy go lucky , Ya Allah , bila lah aku dapat tengok lagi kemesraan , kegembiraan yang terjalin sepanjang hampir dua tahun kami berada dalam kelas 5 Rjp nie ? Tp kadang-kadang teringat bila kita bergaduh dalam satu kelas tuh :p Ya Allah perangai masing-masing mcm budak-budak. Haha :D . Btw aku nak ucapkan terima kasih kat sapa-sapa je yang bawak makanan kat sekolah tuh , terumata wada thanks your cake and KFC . Kenyang aku makan :D. Bukan aku je yang lain pon sama . Tak sabarnie tunggu cikgu potong kek , sebab tuh kek favourite aku ;)hee , try korang tengok gambar-gambar kat bawah nie.


Cikgu potong kek ;)
KFC ! YUMMYYY ;)

Wada , Pija , Aku , Mariam , Suraya .

Korang bila aku update blog nie aku menangis tahu :’( rasa sebentar lagi kita akn berpisah pulak :’( tapi kenyataan memang kita akan berpisah , kita tak boleh lepak lagi , merayau satu sekolah lagi , buat macam-macamlah , terima lah hakikat wahai nana , tapi korang jangan lah lupakan aku , jangan dah berjaya nanti jadi bodoh sombong , kau nak tengok kaki nie kat mana nanty korang buat lah :D Garang-garang aku pon aku tetap sayang korang , :*Ya Allah walaupun kami berpisah nanti kau berikanlah kami semua persahabatan yang kukuh agar persahabatan kami terjalin selama-lamanya. 
Pic with my Bff <3
Nurul amirah abu samah ;)

Dengan kawan baik dari kecil sampai sekarang <3 ~Hafizah~


Mariam ismail :)

Natashah osman :) 

Sorry gambar BFF aku yang tak de tuh , korang tak snap pic ngn aku . Tapi korang tetap dalam hati aku  .aku syg korang ,


With my classmates / BFF . 




KENANGAN KITA BERSAMA :')

SALAM PERSAHABATAN

Sahabat yang baik adalah sahabat yang selalu mengingatkan kita kepada Allah , hari ini  kita bersahabat dan SELAMANYA KITA TETAP  BERSAHABAT . Jika hari esok aku tiada lagi di dunia ini , aku tetap mengharapkan persahabatan kita berkekalan hingga KESANA NANTI .
ILOVEYOUALL .
SINCERELY , NORMAZLIYANA MADZLAN .

No comments:

Post a Comment